§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

FAQ

Przed podróżą:

Wszystkie połączenia, na które możesz zarezerwować przejazd, znajdziesz w naszej wyszukiwarce w aplikacji FlixBus oraz na stronie www.flixbus.pl. Aktualną siatkę połączeń można znaleźć na naszej stronie internetowej, w zakładce połączenia autobusowe.

Jeśli podróżujesz w grupie, na stronie wynajem.flixbus.pl w wybranych krajach możesz zarezerwować własny autobus z kierowcą. Podróż zostanie do Ciebie całkowicie dopasowana: nasz autobus odbierze Cię z wybranego miejsca i zawiezie, gdzie tylko chcesz. Wystarczy podać szczegóły podróży, a my szybko obliczymy cenę i bezpłatnie zarezerwujemy autobus. Tobie pozostaje jedynie cieszyć się wyjazdem.

Przejazd można zarezerwować na ok. 4 do 6 tygodni przed dniem odjazdu w naszej aplikacji oraz na stronie internetowej. Czasem istnieje możliwość zarezerwowania biletów z jeszcze większym wyprzedzeniem! Każdego dnia pracujemy nad rozbudowywaniem siatki połączeń oraz usprawnianiem już istniejących tras. Trzy aspekty pozostają szczególnie bliskie naszemu sercu: punktualność, atrakcyjne godziny odjazdu oraz optymalny czas na przesiadki.

Jeśli chcesz uzyskać informacje o nowych trasach, zapisz się na nasz Newsletter lub polub naszą stronę na Facebooku.

Najłatwiejszym sposobem jest wyszukanie przystanku bezpośrednio w naszej aplikacji. Wybierz swój przystanek, kliknij na strzałkę widoczną u góry po prawej stronie i możesz rozpocząć nawigowanie. Listę miejsc odjazdów znaleźć można w aplikacji FlixBus w zakładce „Przystanki” oraz w wykazie naszych przystanków. Po kliknięciu na dane miasto można zapoznać się z adresami przystanków lub zobaczyć ich rozmieszczenie na mapie. Mapa z przystankami znajduje się także w potwierdzeniu rezerwacji.

Najwygodniejszą metodą jest dokonanie rezerwacji bezpośrednio za pomocą naszej aplikacji mobilnej. Twój bilet zostanie zapisany w zakładce „Moje bilety”. Wystarczy, że pokażesz go na swoim telefonie, wchodząc do autobusu. Bilety kupione za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej charakteryzują się najniższą ceną. Dzięki naszej aplikacji masz także dostęp do specjalnych promocji. Potwierdzenie rezerwacji otrzymasz w wiadomości e-mail (należy sprawdzić również folder „Spam”).

Bilet możesz zarezerwować także telefonicznie za pośrednictwem biura obsługi klienta (+48 22 307 93 34) lub w jednym z naszych punktów sprzedaży/biur podróży. Obecnie na liniach obsługiwanych przez FlixBus Polska nie jest prowadzona sprzedaż pokładowa. Intensywnie pracujemy nad wprowadzeniem rozwiązania informatycznego umożliwiającego zakup biletów, dodatkowego bagażu czy przekąsek w autobusie.

Możliwości opłacenia rezerwacji zależą od miejsca jej dokonania:

Rezerwacja online: polecenie zapłaty, karta płatnicza (Visa/Mastercard/American Express/Carte Bleue), Paypal, Sofortüberweisung, iDEAL i szybki przelew Dotpay.

U kierowcy: kupując bilet u kierowcy otrzymasz paragon, który jest jednocześnie biletem/ potwierdzeniem rezerwacji. Uwaga: u kierowcy otrzymasz bilety w normalnej cenie. Zniżki i ceny promocyjne są dostępne tylko online, w aplikacji mobilnej lub w naszych punktach sprzedaży/biurach podróży. Obecnie w autobusach nie ma jeszcze możliwości płatności kartą. Prosimy pamiętać, że w Szwecji akceptowane są wyłącznie płatności kartami (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). Możesz również kupić bilet bezpośrednio u kierowcy, poprzez mobilny system płatności oparty na NFC (np. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).

Uwaga! Obecnie w Polsce nie jest możliwy zakup biletu i dodatkowego bagażu u kierowcy.

W punktach sprzedaży/biurach podróży: wszystkie sposoby płatności akceptowane przez danego Agenta, w tym również płatność gotówkowa.

Rezerwacja telefoniczna: karta kredytowa (Mastercard/Visa/Amex) oraz nota obciążeniowa dla klientów posiadających miejsce zamieszkania w Niemczech.

Prosimy pamiętać, że przy niektórych sposobach płatności może pojawić się konieczność uiszczenia opłat transakcyjnych pobieranych przez podmioty zewnętrzne. Zawsze jest jednak dostępny przynajmniej jeden sposób płatności bez opłat transakcyjnych. Informacja o wysokości dodatkowych opłat pojawi się podczas dokonywania rezerwacji.

Voucher (np. kartę podarunkową, voucher za anulowany bilet) możesz w łatwy sposób wykorzystać podczas dokonywania rezerwacji za pomocą aplikacji, na stronie internetowej, przez telefon lub w naszych punktach sprzedaży/biurach podróży. Aby zrealizować voucher, należy wybrać preferowane połączenie i podczas dokonywania rezerwacji wpisać numer vouchera w pole „kod promocyjny”.

Należy pamiętać, że podczas jednej rezerwacji możliwe jest wykorzystanie wyłącznie jednego kodu promocyjnego. Nie ma możliwości spieniężenia wartości vouchera.

Nie ma możliwości przedłużenia ważności voucherów zakupionych w naszym sklepie dla fanów. Kody voucherów wystawionych w ramach przebukowania lub anulowania biletu są ważne przez 1 rok.

Przyczyną problemów z rezerwacją jest najczęściej używana przeglądarka internetowa. Możesz rozwiązać ten problem w następujący sposób:

  • Skorzystaj z innej przeglądarki.
  • Wyczyść pamięć podręczną i wykasuj ciasteczka. Spróbuj dokonać rezerwacji po ponownym uruchomieniu przeglądarki.
  • Zaktualizuj swoją przeglądarkę. Utrzymujemy bardzo wysoki standard bezpieczeństwa, a nasza strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem najnowszych wersji przeglądarek. Pod tymi linkami znajdziesz zawsze aktualne wersje przeglądarek: Firefox / Internet Explorer / Google Chrome

Nie otrzymałeś wiadomości e-mail potwierdzającej rezerwację? W pierwszej kolejności sprawdź, czy wiadomość nie trafiła do folderu „Spam”.

Jeśli to nie rozwiąże problemu, skontaktuj się z nami pod numerem +48 22 307 93 34*. Chętnie pomożemy Ci w rozwiązaniu problemu.

Lista punktów sprzedaży znajduje się na naszej stronie internetowej w zakładce „Punkty sprzedaży”. Aby znaleźć biuro podróży w Twojej okolicy wystarczy wprowadzić nazwę miejscowości lub kod pocztowy.

Tak, na naszej stronie internetowej w zakładce „Zmień/anuluj rezerwację“ lub w naszych punktach sprzedaży/biurach podróży możesz dokonać zmiany rezerwacji najpóźniej na 15 minut przed odjazdem.

Zmiana numeru telefonu: bezpłatnie. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji z nowym numerem rezerwacji.

Zmiana imienia i nazwiska pasażera: bezpłatnie, poza następującym wyjątkiem: jeśli w momencie wprowadzania zmian podróż kosztuje więcej niż pierwotnie zarezerwowany przejazd, zostanie doliczona dodatkowa opłata. Otrzymasz nowe potwierdzenie rezerwacji wraz z nowym numerem rezerwacji.

Anulowanie i nowa rezerwacja: jeśli chcesz dokonać zmiany rezerwacji przejazdu, postępuj następująco: Sprawdź, czy wybrane nowe połączenie jest jeszcze dostępne. Anuluj poprzednią rezerwację, a otrzymasz voucher, który możesz wykorzystać dokonując nowej rezerwacji. Zarezerwuj nowe połączenie i wykorzystaj otrzymany voucher. Otrzymasz wówczas nowe potwierdzenie rezerwacji. Jeśli cena nowego biletu przekracza wartość vouchera, trzeba dopłacić różnicę.

Za anulowanie rezerwacji w walutach innych niż polski złoty może zostać naliczona opłata anulacyjna.

W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy potwierdzenie e-mail nie trafiło do folderu ze spamem.

Potwierdzenie nie trafiło do folderu ze spamem?

Jeśli znasz numer rezerwacji, możesz zalogować się tutaj, podając swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail, a następnie ponownie pobrać bilet.

Jeśli w dalszym ciągu nie udało się rozwiązać problemu, skontaktuj się z nami przez Facebooka lub zadzwoń do naszego działu obsługi klienta.

Jeśli podczas rezerwacji zdarzy Ci się popełnić błąd, możesz anulować bilet w ciągu 60 minut od dokonania rezerwacji bez naliczania opłaty za anulowanie. Nie dotyczy to jednak już przebukowanych przejazdów.

Tak, na naszej stronie internetowej w zakładce "Zmień / anuluj rezerwację" lub w naszych punktach sprzedaży/biurach podróży możesz bezpłatnie zmienić nazwisko pasażera na 15 minut przed odjazdem.

Jeśli podróż w momencie anulowania jest droższa niż ta, którą pierwotnie zarezerwowałeś, będzie musiała zostać dopłacona różnica w cenie. Otrzymasz wówczas nowe potwierdzenie, z nowym numerem rezerwacji.

Tak, to żaden problem. Należy pamiętać, że potwierdzenie rezerwacji oraz bilet wysyłane są zawsze na adres e-mail podany w rezerwacji. Konieczne będzie więc przekazanie biletu osobie, dla której zarezerwowano bilet.

Ważne informacje o podróży zostaną wysłane na podany numer telefonu komórkowego. Podczas rezerwacji podaj więc numer telefonu komórkowego pasażera.

Istotne jest też podanie prawidłowych danych pasażera.

W naszych autobusach sukcesywnie wprowadzana jest częściowa rezerwacja miejsc. Jeśli na danej trasie oferujemy możliwość rezerwacji miejsc, opcja ta pojawi się podczas rezerwacji biletu, po wprowadzeniu informacji o pasażerach. Najprościej jest jej dokonać na naszej stronie internetowej. Rezerwacja miejsc możliwa jest również w naszych punktach sprzedaży. Opcja ta nie jest niestety dostępna u kierowcy ani w aplikacji.

W autobusach objętych rezerwacją numery miejsc znajdują się na wysokości oczu, na krawędzi półki na bagaż podręczny. Miejsca siedzące podlegające rezerwacji oznaczone są pomarańczowym, zielonym lub ciemnoszarym numerem z gwiazdką. Jeśli zarezerwowano miejsce, jego numer podany jest na bilecie. W fazie testowej nie ma jeszcze możliwości rezerwowania wszystkich miejsc. Miejsca niepodlegające rezerwacji oznaczone są jasnoszarym numerem bez gwiazdki. Możesz usiąść na dowolnym miejscu w tym obszarze. Nawet jeśli miejsce podlegające rezerwacji nie jest zajęte w danym momencie, ktoś inny mógł je zarezerwować na dalszy odcinek podróży. Prosimy o siadanie wyłącznie na wolnych miejscach nieobjętych rezerwacją. Jeśli opcja rezerwacji konkretnego miejsca nie była dostępna, aby usiąść na preferowanym miejscu, należy przybyć na przystanek i wsiąść do autobusu możliwie jak najwcześniej. Jeśli nie udało Ci się zająć danego miejsca w autobusie, możesz po prostu zapytać siedzącego na nim współpasażera czy nie chciałby się z Tobą zamienić. Osoby o ograniczonych zdolnościach ruchowych oraz podróżni z dziećmi mają pierwszeństwo wyboru miejsca.

Bezpieczeństwo naszych małych pasażerów jest dla nas szczególnie ważne. W związku z tym należy pamiętać o następujących szczegółach:

  • 0–3 lat: pamiętaj o zabraniu dziecięcego fotelika mocowanego za pomocą dwupunktowego pasa.
  • Do lat 10: dziecko może podróżować wyłącznie w towarzystwie osoby pełnoletniej.
  • 10–15 lat: dziecko w wieku od 10 do 15 lat może podróżować samodzielnie za zgodą rodzica lub opiekuna (należy określić to w procesie rezerwacji). Proszę zrozumieć, że nasi kierowcy nie mogą pilnować dzieci. Wysyłaj w podróż swoje dziecko, tylko jeśli jest wystarczająco samodzielne.

Twoje dziecko może podróżować bez opiek jedynie na trasach krajowych, bez przesiadek i w godzinach od 6:00 do 22:00.
Po ukończeniu 15 lat dziecko może bez przeszkód podróżować samodzielnie. Należy się upewnić, że dziecko posiada wszystkie niezbędne dokumenty oraz dowód tożsamości.
Na większości tras obsługiwanych przez FlixBus Polska istnieje możliwość bezpłatnego zarezerwowania fotelika dla dzieci ważących między 9 a 36 kg – w tym celu należy skontaktować się z biurem obsługi klienta +48 22 307 93 34.

Poza ulgami handlowymi oferowanymi przez FlixBus, na trasach krajowych obsługiwanych przez FlixBus Polska honorujemy także ulgi ustawowe. Szczegóły dostępne są tutaj.

Wszyscy pasażerowie poruszający się na wózkach inwalidzkich proszeni są w pierwszej kolejności o zgłoszenie się do Biura Obsługi Klienta najwcześniej na 2 tygodnie, a najpóźniej na 7 dni przez zaplanowaną podróżą, aby sprawdzić możliwość przejazdu. Wszystkie pozostałe osoby, które pomimo niepełnosprawności lub ograniczonej sprawności ruchowej mogą podróżować na standardowych siedzeniach autobusowych, proszone są o kontakt na 36 godzin przed odjazdem.

Niestety, zapewnienie wszelkich koniecznych warunków umożliwiających podróż pasażerom o ograniczonej sprawności ruchowej nie zawsze jest możliwe na wszystkich liniach, na których operujemy. Wiąże się to z konstrukcją naszych autobusów oraz z infrastrukturą przystanków, które niekiedy nie są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. FlixBus dysponuje obecnie kilkoma autobusami dopasowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych i wykorzystuje je na różnych liniach.

Za przystanki odpowiedzialni są ich operatorzy. Jeśli Twoja sprawność ruchowa jest ograniczona, ale jesteś w stanie wsiąść i wysiąść z autobusu samodzielnie lub z pomocą osoby towarzyszącej, możesz korzystać ze wszystkich naszych linii. Jeśli poruszasz się na wózku inwalidzkim, ale jesteś w stanie samodzielnie wstać i siedzieć w autobusie, możesz korzystać ze wszystkich naszych linii. Jeśli w czasie podróży musisz jednak siedzieć na wózku inwalidzkim, z opisanych wcześniej względów na chwilę obecną możesz podróżować jedynie po uprzednim, dokładnym sprawdzeniu możliwości przejazdu w ramach danej linii.

Jeśli poruszasz się na wózku inwalidzkim, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta najwcześniej na 2 tygodnie, a najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem podróży, celem sprawdzenia możliwości przejazdu. W tym celu należy zadzwonić pod numer +48 22 307 93 34. Jeśli zapewnione zostaną wszystkie niezbędne warunki, Biuro Obsługi Klienta zarezerwuje przejazd dla Ciebie oraz osoby towarzyszącej. Rezerwacje mogą być składane telefonicznie od poniedziałku do piątku, od 9:00 do 18:00. Opcjonalnie możesz przekazać swoje zgłoszenie w języku angielskim lub niemieckim (imię, nazwisko, data przejazdu, nr linii, odcinek przejazdu) bezpośrednio na adres mobil@flixbus.de Jeśli pomimo ograniczeń ruchowych jesteś w stanie samodzielnie zająć zwykłe miejsce w autobusie, możesz samodzielnie zarezerwować bilet bez żadnych ograniczeń i konieczności wcześniejszego powiadomienia. Biuro Obsługi Klienta musisz poinformować na 36 godzin przed odjazdem wyłącznie wtedy, gdy konieczne jest umieszczenie w luku bagażowym przyrządów ułatwiających poruszanie się, wózek inwalidzki lub pomoce ortopedyczne. Obowiązek poinformowania Biura Obsługi Klienta dotyczy także sytuacji, w której podróżujesz z osobą asystującą lub psem przewodnikiem.

Osoba towarzysząca lub pies przewodnik podróżują bezpłatnie, jeśli przedstawisz oficjalny lub medyczny dowód potwierdzający potrzebę stałego nadzoru. Gdy zakończysz już rezerwację, my zarezerwujemy miejsce dla osoby towarzyszącej lub psa przewodnika. Wystarczy zadzwonić do naszego biura obsługi klienta +48 22 307 93 34 najpóźniej na 36 godzin przed odjazdem. Ważne jest, aby przedstawić ten dowód w autobusie. Przykładowe dokumenty:

  • W Niemczech jest to legitymacja inwalidzka lub zaświadczenie lekarskie
  • We Francji: Carte D'Invalidité (Besoind´Accompagnement)
  • We Włoszech: zaświadczenie wydane przez lokalną służbę zdrowia (ASL) lub krajowy instytut ubezpieczeń społecznych (INPS).

W kabinach pasażerskich autobusów dalekobieżnych przewozić można wyłącznie wózki inwalidzkie, które zgodnie z normą DIN EN 12183 oraz DIN EN 12184 mogą być stosowane jako siedzenia pasażerskie i wyposażone są w system przytrzymujący zgodny z normą DIN 75078-2. Dodatkowo obowiązują następujące maksymalne wymiary: szer. 80 cm x dł. 120 cm/ całkowita waga: 250 kg. Jeśli w momencie zgłoszenia się w autobusie okaże się, że wózek inwalidzki nie jest zgodny z podanymi wymogami pomimo uprzedniego, pisemnego zapewnienia zgodności, przejazd nie będzie możliwy, a pasażer nie będzie mieć prawa do roszczeń o zwrot kosztów przejazdu.

Ze względu na to, że przystanki nie są obsługiwane przez nas, nie dysponujemy wystarczającymi informacjami na temat ich infrastruktury. Dlatego też zalecamy skontaktowanie się z operatorem przystanku przed podróżą i dopytanie o aktualne wyposażenie danego przystanku.

Aby Twoja podróż była jak najprzyjemniejsza, zalecamy podróżowanie z osobą asystującą, która w razie potrzeby udzieli Ci niezbędnej pomocy. Prosimy o skontaktowanie się z nami z odpowiednim wyprzedzeniem, abyśmy mogli wspólnie przyjrzeć się szczegółom Twojego przejazdu. Koniecznie poinformuj nas o swoich potrzebach (pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu; pomoc w przypadku ograniczonej mobilności itp.) najpóźniej na 36 godzin przed planowanym odjazdem.

Aby zapewnić korzystne warunki podróży w grupie, proponujemy dwie opcje:

Jeśli chcecie podróżować w sposób elastyczny, zgodnie z Waszymi upodobaniami, na stronie www.wynajem.flixbus.pl w wybranych krajach możliwe jest wynajęcie prywatnego autobusu wraz z kierowcą. Na życzenie dostępne są też opcje specjalne — odbiór z domu, transport bezpośrednio do celu, możliwość korzystania z autobusu na miejscu. W przypadku, gdy się rozmyślicie, podróż można anulować bezpłatnie na 14 dni przed zaplanowanym wyjazdem.

Jeśli chcesz podróżować wraz ze swoją paczką, korzystając z naszych zwykłych linii autobusowych możesz wysłać zapytanie o przejazd grupowy na adres grouptravel@flixbus.com. W przypadku grup liczących min. 10 osób lub rezerwacji na min. 1.296 zł znajdziemy najlepsze połączenie do wybranego miejsca docelowego i dokonamy rezerwacji. W ten sposób możesz korzystać z licznych dostępnych biletów w okazyjnych cenach i cieszyć się optymalną koordynacją połączeń dopasowaną do wielkości grupy i czasu podróży oraz nieskomplikowanym procesem rezerwacji.

Jeśli chcesz dotrzeć do miejsca, do którego nie dojeżdżamy w ramach naszej siatki połączeń, możesz wynająć autobus. Zapewni Ci to pełną elastyczność oraz wysoki komfort podczas długiej podróży.

Pamiętaj, że podróżując do innego kraju musisz mieć przy sobie wszystkie konieczne dokumenty i możesz przewozić jedynie towary zwolnione z opłat celnych. Aby przyspieszyć odprawę celną, nie należy zamykać bagażu na kłódkę lub inne specjalne zabezpieczenie. Bagaż powinien być oznaczony nazwiskiem i adresem, aby uniknąć pomyłek.

Należy także przestrzegać przepisów prawa paszportowego, wizowego i dewizowego oraz przepisów zdrowotnych. Informacje o tych przepisach można uzyskać w właściwym Ministerstwie Spraw Zagranicznych.

Ponadto należy przestrzegać obowiązujących przepisów celnych. W Polsce pytania należy kierować do Służby Celnej, tel.: 801 055 055.

Studenci, dzieci i seniorzy mogą podróżować w Danii po obniżonych cenach. Pamiętaj, że jeśli zdecydujesz się na rezerwację oraz podróż po obniżonej cenie, przy wsiadaniu kierowca autobusu poprosi o okazanie ważnego dokumentu tożsamości.

Studenci: Zniżka studencka w wysokości 25% przysługuje wszystkim studentom z ważną legitymacją. Uznawane są następujące dokumenty tożsamości:

  • Ważna legitymacja studencka ze zdjęciem oraz datą ważności
  • Ważna legitymacja studencka ze zdjęciem oraz dokument potwierdzający zapisanie się na studia w ciągu ostatnich12 miesięcy
  • Ważna karta młodzieżowa (duńska Ungdomskort wydana przez Trafikselskabet NT, Midttrafik, FynBus, Sydtrafik, DSB lub Movia)
  • Ważna karta studencka ISIC

Seniorzy: Zniżka dla seniorów w wysokości 25% przysługuje osobom w wieku powyżej 64 lat oraz osobom otrzymującym emeryturę zgodnie z duńskim prawem w zakresie rent socjalnych. Uznawane dokumenty tożsamości:

  • Ważny dokument tożsamości potwierdzający wiek powyżej 64 lat, taki jak ubezpieczenie zdrowotne, prawo jazdy lub paszport
  • Duńskie zaświadczenie o otrzymywaniu świadczeń emerytalnych wydawane przez duńskie władze (pensionmeddelelse) wraz z ważnym dokumentem tożsamości, takim jak ubezpieczenie zdrowotne, prawo jazdy lub paszport

Dzieci: Istnieją dwie kategorie zniżki dla dzieci. Dzieci w wieku od 0 do 11 lat oraz dzieci w wieku od 12 do 15 lat. W razie wątpliwości dziecko musi okazać ważny dokument tożsamości potwierdzający wiek. Uznawane dokumenty tożsamości:

  • Duńska (żółta) lub międzynarodowa (niebieska) karta zdrowia
  • Paszport
Dzieci podróżujące samodzielnie mogą zarezerwować bilety z 50% zniżką. Maks. 2 dzieci w wieku poniżej 12 lat może podróżować bezpłatnie pod nadzorem osoby w wieku powyżej lat 15. Jedno dziecko w wieku poniżej 12 lat może podróżować bezpłatnie w towarzystwie osoby nieletniej w wieku od 12 do lat 15.

Należy pamiętać, że bilety zarezerwowane ze zniżką dla dzieci, studentów i seniorów są ważne wyłącznie z wyżej wymienionymi dokumentami tożsamości. Jeśli wymagany dokument tożsamości nie zostanie pokazany kierowcy, bilet ze zniżką nie będzie ważny i konieczne będzie zakupienie zwykłego biletu, aby móc wsiąść do autobusu.

Duńscy żołnierze odbywający obowiązkową służbę wojskową mogą podróżować bezpłatnie po okazaniu odpowiedniej dokumentacji i identyfikatora potwierdzającego odbywanie służby. Konieczna jest rezerwacja miejsca, której należy dokonać, kontaktując się z nami mailowo: uslugi@flixbus.pl.

Czy mogę otrzymać rabat na podróże w Czechach?

Studenci, dzieci, seniorzy oraz osoby niepełnosprawne i z ograniczoną sprawnością ruchową wraz ze swoimi opiekunami mogą podróżować po Republice Czeskiej po obniżonych cenach biletów. Należy pamiętać, że w przypadku rezerwacji na podróże po obniżonych cenach, przed wejściem do autobusu może być konieczne okazanie kierowcy ważnego dokumentu identyfikacyjnego.

Zniżka dla dzieci

  • Dzieci w wieku od 0 do 5 lat, którym towarzyszy osoba powyżej 10 roku życia, mogą podróżować za darmo.
  • Dzieci w wieku od 6 do 14 lat są uprawnione do zniżki 75%. Dzieci poniżej 15 roku życia nie muszą okazywać żadnego dokumentu.
  • Dzieci między 15 a 17 rokiem życia posiadający dowód osobisty któregoś z krajów Unii Europejskiej, paszport, paszport, legitymację szkolną, legitymację ISIC lub inny dokument tożsamości zawierający datę urodzenia, imię i nazwisko oraz zdjęcie.

Zniżka studencka dla osób między 18 a 25 rokiem życia przysługuje studentom, którzy posiadają legitymację studencką. Akceptowane legitymacje:

  • Ważna legitymacja studencka dla studentów studiujących w Republice Czeskiej.
  • Ważna legitymacja ISIC.

Zniżka dla seniorów przysługuje osobom powyżej 65 roku życia posiadającym dowód osobisty jednego z krajów Unii Europejskiej, paszport lub inny dowód tożsamości, zawierający datę urodzenia, imię i nazwisko oraz zdjęcie.

Pasażerowie z ograniczeniami ruchowymi mogą uzyskać zniżkę po okazaniu ważnej karty ZTP lub ZTP/P wydanej w Czechach. Osoba towarzysząca pasażerowi z kartą ZTP/P podróżuje bezpłatnie.

Rodzice odwiedzający dzieci w instytucjach pobytu z zapewnioną opieką mogą otrzymać zniżkę po przedstawieniu dowodów w naszym biurze obsługi klienta: www.flixbus.pl/firma/kontakt.

Należy pamiętać, że bilety zarezerwowane ze zniżką dla dzieci, studentów, seniorów, osób niepełnosprawnych i z ograniczoną sprawnością ruchową oraz dla ich opiekunów są ważne wyłącznie z wyżej wymienionymi dokumentami tożsamości, o ile nie wskazano inaczej. Jeśli wymagany dokument tożsamości nie zostanie pokazany kierowcy, bilet ze zniżką nie będzie ważny i konieczne będzie zakupienie zwykłego biletu, aby móc wsiąść do autobusu.

Vouchery oraz karty podarunkowe można kupić online w naszym sklepie. Możesz wybrać vouchery o różnych wartościach. Szczegółowe informacje o voucherach znajdziesz bezpośrednio w sklepie.

Istnieją dwie możliwości: można zarejestrować się na naszej stronie logowania lub w trakcie procesu rezerwacji.

Na stronie logowania należy podać adres e-mail, na który następnie wysłana zostanie wiadomość z linkiem weryfikacyjnym — czasami może potrwać to kilka minut. Następnie wystarczy wprowadzić nazwę użytkownika i hasło. Konto klienta FlixBus jest wówczas w pełni aktywne.

Jeśli chcesz utworzyć swoje konto podczas procesu rezerwacji, zaznacz odpowiednie pole na stronie płatności. Po zakończeniu rejestracji na podany adres zostanie automatycznie wysłany e-mail weryfikacyjny.

Dodatkowo, po zakończeniu rejestracji, konto FlixBus będzie można połączyć z profilem na Facebooku.

Na stronie logowania lub na stronie z danymi pasażera możesz skorzystać z opcji "Połącz z Facebookiem" i wyrazić zgodę na otworzenie nowego okna. Warunek wstępny: najpierw musisz zalogować się na Facebooku. Po zakończeniu rejestracji otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Dodatkowe działania nie są konieczne.

Nie będziemy oczywiście zamieszczać żadnych informacji na Twojej osi czasu.

Chcę zalogować się w aplikacji. Dlaczego nie jest to możliwe?

Pracujemy już nad tym, aby można było logować się również w naszej aplikacji FlixBus.

Zanim to nastąpi, aplikacji można używać do dodawania kodów QR biletów oraz do zapisywania danych do płatności.

Nie pamiętam mojego hasła do konta klienta FlixBus/nie mogę się zalogować.

Aby szybko uzyskać dostęp do swoich danych, należy zresetować hasło.

Moje konto nie zostało potwierdzone i nie mogę znaleźć maila z potwierdzeniem. Co robić?

Jeśli Twoje konto nie jest potwierdzone lub nie dotarł do Ciebie e-mail z potwierdzeniem, możesz poprosić o ponowne wysłanie linku weryfikacyjnego.

Po zalogowaniu do swojego konta FlixBus możesz zaznaczyć opcję zapisania swoich danych do płatności. Wszystkie bilety zarezerwowane po potwierdzeniu rejestracji poprzez adres e-mail będą przechowywane na Twoim koncie klienta w zakładce "Moje rezerwacje". Możliwość zapisania metod płatności na koncie klienta jest niezwykle przydatna. W ten sposób proces rezerwacji będzie jeszcze szybszy, ponieważ nie będzie trzeba wprowadzać danych przy każdej rezerwacji.

Za pomocą konta klienta możesz także rezerwować bilety dla innych osób, na przykład dla rodziny i przyjaciół. Upewnij się wtedy, że wprowadzono prawidłowe dane pasażerów.

Wszystkie bilety zarezerwowane po potwierdzeniu rejestracji poprzez adres e-mail będą przechowywane na Twoim koncie klienta w zakładce „Moje rezerwacje”.

Twoje dane osobowe i płatności przechowywane są w sposób bezpieczny i nie będziemy przekazywać ich stronom trzecim. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Niestety, nadanie paczki u kierowcy nie jest możliwe.

Czy mogę zarezerwować konkretne siedzenie?

W naszych autobusach obowiązuje ogólnie dowolny wybór miejsc. Aby usiąść na preferowanym miejscu, należy przybyć na przystanek i wsiąść do autobusu możliwie jak najwcześniej. Jeśli nie udało Ci się zająć danego miejsca w autobusie, możesz po prostu zapytać siedzącego na nim współpasażera czy nie chciałby się z Tobą zamienić. Osoby o ograniczonych zdolnościach ruchowych oraz podróżni z dziećmi mają oczywiście specjalne przywileje przy wyborze miejsca.

Na niektórych trasach testujemy opcję rezerwacji miejsc. Na tych wybranych liniach można zarezerwować miejsce podczas rezerwowania biletu.

Jeśli na danej trasie oferujemy możliwość rezerwacji miejsc, opcja ta pojawi się podczas rezerwacji biletu. Po wprowadzeniu informacji o pasażerach zaproponowana zostanie opcja rezerwacji miejsc. Najprościej jest jej dokonać na naszej stronie internetowej. Rezerwacja miejsc możliwa jest również w naszych punktach sprzedaży. Opcja ta nie jest niestety dostępna u kierowcy ani w aplikacji.

Opłata za rezerwację miejsca zależy od rodzaju wybranego miejsca oraz przebywanej odległości.

Dodawanie, zmienianie i anulowanie rezerwacji miejsc:
Rezerwacji miejsca można dokonać w trakcie rezerwowania biletu. W fazie testowej dodawanie lub zmienianie zarezerwowanych miejsc w późniejszym czasie nie jest możliwe. Jeśli chcesz usunąć rezerwację miejsca, przejdź do zakładki zmień/usuń rezerwację.

Grupy:
Zarezerwowane miejsca siedzące nie są przypisane do konkretnych osób. Każdy członek grupy może dowolnie wybrać jedno z zarezerwowanych miejsc.

Tak. Od niedawna możesz rezerwować również wolne sąsiednie miejsce. Aby to zrobić, podczas rezerwacji miejsc należy zaznaczyć opcję „miejsce dodatkowe”, a następnie wskazać wybrane siedzenie. Za sąsiednie miejsce zapłacisz tyle samo, co za dodatkowy bilet. Możliwe są pewne różnice cenowe między Twoim biletem a rezerwacją sąsiadującego miejsca. Za dodatkowe miejsce nie zostanie naliczona opłata za rezerwacyjna.

Na bilecie oraz rachunku widoczna będzie rezerwacja obu miejsc.

Jeśli chcesz zabrać ze sobą znajomego, zarezerwuj osobny bilet. Wolne miejsce sąsiadujące będzie zarezerwowane wyłącznie dla Ciebie.

Jeśli chcesz zabrać ze sobą kogoś spontanicznie, zarezerwuj osobny bilet. Wolne miejsce sąsiadujące będzie zarezerwowane wyłącznie dla Ciebie i nie stanowi ważnego biletu.

W autobusie:

Tak, aby wsiąść do autobusu musisz okazać potwierdzenie rezerwacji - wydrukowane lub w formie elektronicznej (zapisane w pliku PDF lub w postaci kodu QR na smartfonie). Najłatwiej jest okazać bilet bezpośrednio w aplikacji FlixBus. Należy pamiętać, że w przypadku podróży do innego kraju konieczne jest zabranie ze sobą wszelkich dokumentów potrzebnych do przekroczenia granicy.

Potwierdzenie rezerwacji otrzymasz w wiadomości e-mail po zakończeniu procesu rezerwacji (należy sprawdzić również folder „Spam”). W przypadku nabycia biletu u kierowcy, paragon jest jednocześnie biletem i potwierdzeniem rezerwacji.

W podróż możesz zabrać bezpłatnie jedną sztukę bagażu podręcznego oraz jedną sztukę bagażu przewożonego w luku. Aby uniknąć nieporozumień, bagaż należy oznaczyć imieniem i nazwiskiem oraz adresem.

Bagaż podręczny: Maksymalne wymiary bagażu podręcznego to 42 x 30 x 18 cm, a jego maks. waga to 7 kg. Wszystkie cenne przedmioty należy przechowywać w bagażu podręcznym. Bagaż podręczny należy umieścić w autobusie tak, aby nie blokować dróg ewakuacyjnych (np. na półkach bagażowych).

Bagaż przewożony w luku : Maksymalne wymiary bagażu przewożonego w luku to 80 x 50 x 30 cm, a jego maks. waga to 20 kg. Niewielkie odchylenia są dopuszczalne pod warunkiem, że całkowity wymiar bagażu, czyli wysokość, szerokość i długość, nie przekracza 160 cm. Duży plecak trekkingowy (górski) traktujemy jak bagaż przewożony w luku.

Bagaż dodatkowy: Jeśli w luku jest jeszcze miejsce, możesz zabrać ze sobą maksymalnie jedną sztukę dodatkowego bagażu. Dodatkowa sztuka nie może przekraczać dozwolonych wymiarów bagażu ani ważyć więcej niż 20 kg. Bagaż dodatkowy można dodać podczas rezerwacji za opłatą w wysokości 2 € lub jej równowartości w lokalnej walucie (np. polskich złotych).

Bagaż specjalny: Jeśli Twój bagaż jest nieco większy, mamy dla Ciebie rozwiązanie: wystarczy zarejestrować go jako bagaż specjalny. Łączny wymiar (wysokość w cm + szerokość w cm + grubość w cm) nie może przekraczać 240 cm, a jego waga 30 kg. Jeśli w autobusie jest jeszcze miejsce, bagaż specjalny można zarejestrować w naszym biurze obsługi klienta. W tym celu należy zadzwonić pod numer: +48 22 307 93 34*. Ta opcja dostępna jest najwcześniej na 48 godzin przed podróżą. Tak samo jak w przypadku bagażu dodatkowego nie możemy zagwarantować, że możliwe będzie jego przewiezienie. Kierowca sprawdzi, czy w luku jest wystarczająco miejsca. Bagaż specjalny kosztuje 9 € (lub równowartość w innej walucie np. złotówkach) i należy zapłacić za niego u kierowcy autobusu.

Szczegółowe informacje na temat wytycznych dotyczących bagażu i przedmiotów, których nie można przewozić znajdują się w naszych OWH (Ogólne Warunki Handlowe).

Zalecamy, aby bagaż dodatkowy lub specjalny wskazać już podczas rezerwacji. Jeśli chcesz dodać bagaż do już zarezerwowanego przejazdu, masz następujące opcje:

  • Najpóźniej 15 minut przed odjazdem możesz anulować przejazd na naszej stronie internetowej w zakładce „Zmiana/anulowanie rezerwacji” lub w punkcie sprzedaży/biurze podróży. Następnie wystarczy po prostu ponownie zarezerwować przejazd z dodatkowym bagażem. Pamiętaj, że nowy bilet może okazać się droższy
  • Innym rozwiązaniem jest zarezerwowanie bagażu dodatkowego lub specjalnego przez telefon, dzwoniąc do naszego biura obsługi klienta najwcześniej na 48 godzin przed odjazdem. Kierowca sprawdzi, czy w autobusie dostępna jest wystarczająca ilość miejsca. Opłatę za bagaż należy uiścić bezpośrednio u kierowcy
  • Bagaż specjalny można zarezerwować jedynie dzwoniąc do biura obsługi klienta. Rezerwacja będzie możliwa wyłącznie wtedy, gdy w autobusie pozostało wystarczająco dużo miejsca.

Możesz zabrać ze sobą rower, jeśli ma on standardowe wymiary, nie ma nadbudówek i waży maks. 25 kg. W sezonie rowerowym wiele naszych autobusów wyposażonych jest w bagażniki na rowery. Przewóz roweru można zarezerwować podczas zakupu biletu za dodatkową opłatą w wysokości 9 euro (lub jej równowartością w innej walucie np. złotówkach). Drobna wskazówka: jeśli na wybranej trasie nie ma wolnego miejsca na rower, spróbuj zmienić przystanek. Może zdarzyć się, że ktoś wysiądzie na kolejnym przystanku i zrobi miejsce dla Twojego roweru.

Rower składany można przewozić w przeznaczonej do tego torbie. W tym celu należy zadzwonić do naszego biura obsługi klienta i zarejestrować składany rower jako bagaż specjalny. Rower transportowany będzie w luku bagażowym. Przewóz roweru jako bagażu specjalnego kosztuje 9 euro (lub równowartość w innej walucie np. w złotówkach), które należy zapłacić kierowcy.

Przewóz e-rowerów, pedeleców, tandemów i trójkołowców nie jest możliwy.

Nie, nie jest to możliwe. Tak samo, jak w przypadku innych bagaży, przewozimy rowery tylko wtedy, kiedy razem z nimi podróżuje ich właściciel.

Instrumenty muzyczne w wymiarach bagażu podręcznego (42 x 30 x 18 cm, maks. 7 kg) możesz przewozić bezpłatnie w części pasażerskiej autobusu. Jeśli zabierasz ze sobą bagaż podręczny, do części pasażerskiej autobusu możesz zabrać albo tylko ten bagaż, albo instrument muzyczny.

Instrumenty muzyczne większe niż bagaż podręczny (42 x 30 x 18 cm, maks. 7 kg) traktowane są jako bagaż specjalny i muszą być przewożone w odpowiednim futerale w luku bagażowym. Zalecamy transport w futerale twardym, aby uniknąć uszkodzeń. W takim wypadu przewóz kosztuje €9 i należy go zgłosić i potwierdzić telefonicznie w Biurze Obsługi Klienta po rezerwacji, jednak nie wcześniej niż na 48 godzin przed odjazdem autobusu pod numerem: +48 22 307 93 34*.

Instrumenty muzyczne i ich futerały, które są większe niż 135 x 48 x 35 cm, są wykluczone z przewozu (np. kontrabasy).

Ze względów bezpieczeństwa w naszych autobusach nie wolno przewozić zwierząt. Wyjątek stanowią psy-towarzysze oraz psy-przewodnicy, jeśli towarzyszą pasażerowi niepełnosprawnemu i jest to potwierdzone legitymacją osoby niepełnosprawnej, zaświadczeniem lekarskim lub certyfikatem. Ich przewóz jest bezpłatny, ale należy go zgłosić telefonicznie najpóźniej na 36 godzin przed odjazdem: +48 22 307 93 34*.

Nasze autobusy jeżdżą w ruchu liniowym i są ściśle związane z rozkładem jazdy. Z tego powodu nie ma możliwości, by kierowca zaczekał na pasażerów, którzy się spóźniają. Dlatego prosimy, byś zaplanował odpowiednio dużo czasu na przybycie na przystanek i pojawienie się w autobusie co najmniej na 15 minut przed odjazdem.

Zasadniczo godziny odjazdu i przyjazdu podajemy zgodnie z czasem lokalnym.

Jeśli w przypadku danego połączenia nastąpi przesunięcie czasowe, obok podanego czasu przejazdu w przeglądzie dostępnych połączeń pojawi się mała notatka.

Aby podróż przebiegła bez stresu i aby nie spóźnić się na odjazd autobusu z przystanku, należy zawsze przestrzegać czasu lokalnego!

Jeśli Twój autobus będzie miał opóźnienie, powiadomimy Cię o tym SMS-em lub powiadomieniem push w przypadku, gdy rezerwacji dokonano przez aplikację FlixBus i jest ona włączona. Opóźnienie możesz również sprawdzić samodzielnie w zakładce „Aktualne informacje drogowe” lub w widoku biletu w aplikacji FlixBus.

Gdy poinformujemy Cię o opóźnieniu, na przystanku należy pojawić się na 15 minut przed nowym czasem odjazdu, aby nie spóźnić się na autobus.

Gdy poinformujemy Cię o opóźnieniu, na przystanku należy pojawić się na 15 minut przed nowym czasem odjazdu, aby nie spóźnić się na autobus. Jeśli musisz przesiąść się w inny autobus, czyli masz zarezerwowane połączenie z przesiadką FlixBus, poinformujemy Cię przez wiadomość SMS lub powiadomienie push, czy zdążysz się przesiąść. Jeśli przesiadka nie będzie możliwa, Twój przejazd zostanie automatycznie zmieniony na inny przez nasz zespół serwisowy, a Ty otrzymasz wiadomość z informacją na ten temat.

Ubolewamy, jeśli Twój autobus ma opóźnienie, które spowoduje, że nie zdążysz się przesiąść na inny środek transportu niezarezerwowany u nas. Przykro nam, że pokrzyżuje to Twoje plany podróży. Prosimy pamiętać, że nie zapewniamy zwrotu kosztów za rezerwacje środków transportu, które nie są częścią naszej oferty. Ciężko pracujemy nad tym, aby europejska sieć połączeń FlixBus obejmowała dogodne dla Ciebie przejazdy — sprawdź jeszcze raz, czy aby na pewno dojazd do celu nie jest możliwy z nami.

Niestety, nie jest możliwe dosiadanie się lub wysiadanie na przystanku innym niż ten, który uwzględniony został w rezerwacji. Dotyczy to również przystanków autobusowych znajdujących się w tej samej miejscowości. Można jednak samodzielnie zmienić cel podróży na naszej stronie internetowej, aby wsiąść lub wysiąść na pożądanym przystanku.

Proszę pamiętać, że na niektórych trasach (o odległości poniżej 50 km lub 1 godziny jazdy) ze względów formalnych sprzedaż biletów może być niemożliwa. Takich połączeń nie da się zarezerwować. Wsiadanie i wysiadanie w dowolnym momencie również nie jest możliwe. Prosimy w tej kwestii o wyrozumiałość.

Nasze autobusy są wyposażone w klimatyzację, toaletę pokładową, lampki do czytania oraz wygodne siedzenia. Dodatkowo oferujemy przekąski i napoje (na wybranych trasach), darmowe Wi-Fi, gniazdka elektryczne oraz system rozrywki pokładowej z filmami i muzyką.

Prosimy pamiętać: Nasza sieć Wi-Fi znajduje się w fazie testów. Może się zdarzyć, że podczas przejazdu nie będziesz miał zasięgu lub nie wszyscy pasażerowie będą mieli możliwość jednoczesnego korzystania z Internetu. W rzadkich przypadkach darmowe Wi-Fi oraz gniazdka elektryczne mogą być niedostępne, np. w przypadku pojazdów zastępczych lub gdy sprzedajemy bilety jako agent sprzedaży (w Polsce na liniach obsługiwanych przez BP-Tour, Polbus PKS, Euroclub).

Na niektórych naszych trasach przerwy są zaplanowane w rozkładzie i służą przestrzeganiu czasów prowadzenia pojazdu oraz odpoczynku dla kierowcy. Zależy nam, aby jak najszybciej przewieźć pasażerów w docelowe miejsce, dlatego też nie planujemy dodatkowych przerw. Toaleta pokładowa oraz przekąski i napoje na wybranych trasach umożliwiają podróż bez przerw na dłuższych odcinkach.

Palenie jest zabronione w naszych autobusach, zakaz dotyczy także e-papierosów. Na planowych przystankach oraz podczas planowych przerw możesz jednak wysiąść na kilka minut. Poinformuj jednak uprzednio kierowcę i nie oddalaj się zbytnio od autobusu, żeby nie odjechał bez Ciebie! Informację o tym, jak długo autobus zatrzymuje się na danym przystanku, uzyskasz u kierowcy.

Pasażerowie autobusów - podobnie jak samochodów osobowych - są zobowiązani w trakcie jazdy zapiąć pasy bezpieczeństwa. Każde miejsce wyposażone jest w pas bezpieczeństwa, który należy zapiąć podczas jazdy.

Bagaże podróżne, dodatkowe oraz specjalne transportowane są w luku bagażowym. Twój kierowca zwróci uwagę na równomierne rozłożenie ładunku. Bagaż podręczny należy bezpiecznie umieścić w schowku nad Twoim siedzeniem lub pod siedzeniem przed Tobą.

Twoje bezpieczeństwo jest dla nas najwyższym priorytetem. Wszystkie pojazdy i urządzenia elektroniczne mają certyfikaty bezpieczeństwa i są poddawane regularnym przeglądom. Kierowcy mają uprawnienia do przewozu osób oraz są regularnie szkoleni. Muszą bez wyjątku i dokładnie przestrzegać ustawowych czasów prowadzenia pojazdu i odpoczynku. Dlatego na dłuższych odcinkach na pokładzie może być dwóch kierowców lub zaplanowane zostają odpowiednie przerwy na odpoczynek. W przypadku opóźnień w rozkładzie wyjątkowo może dojść do dodatkowych nieplanowych przerw. W takich przypadkach prosimy o wyrozumiałość.

Chcemy, aby pasażerowie czuli się komfortowo podczas podróży. W naszych zielonych autobusach można więc jeść i pić. Mając na względzie komfort pozostałych pasażerów, mamy jednak parę wskazówek:

  • Powstrzymaj się od spożywania posiłków o intensywnym zapachu.
  • Pozostaw swoje miejsce w takim stanie, w jakim chcesz je zastać: bez okruchów, resztek jedzenia oraz śmieci. W autobusie znajduje się pojemnik na odpady, do którego można wyrzucić śmieci.
  • Nadmierne spożycie alkoholu i wynikające z tego niewłaściwe postępowanie mogą doprowadzić do interwencji kierowcy, który uniemożliwi pasażerowi dalszą podróż.

Obecnie na liniach obsługiwanych przez FlixBus Polska nie jest prowadzona sprzedaż pokładowa, intensywnie pracujemy nad wprowadzeniem rozwiązania informatycznego umożliwiającego zakup biletów, dodatkowego bagażu czy przekąsek na pokładzie.

Najwygodniejszą metodą jest dokonanie rezerwacji bezpośrednio za pomocą naszej aplikacji mobilnej. Twój bilet zostanie zapisany w zakładce „Moje bilety”. Wystarczy, że pokażesz go na swoim telefonie, wchodząc do autobusu. Bilety kupione za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej charakteryzują się najniższą ceną. Dzięki naszej aplikacji masz także dostęp do specjalnych promocji. Potwierdzenie rezerwacji otrzymasz w wiadomości e-mail (należy sprawdzić również folder „Spam”).

Bilet możesz zarezerwować także telefonicznie za pośrednictwem biura obsługi klienta (+48 22 307 93 34) lub w jednym z naszych punktów sprzedaży/ biur podróży.

Warunki przewozu

Cieszymy się, że chcesz skorzystać z naszej oferty kolejowej. Aby Twoja podróż była tak nieskomplikowana, jak to tylko możliwe, większość zasad obowiązujących w pociągu jest taka sama jak w autobusie. Należy jednak pamiętać, że istnieją oddzielne przepisy kolejowe dotyczące transportu pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się oraz przewozu zwierząt. Wszystkie informacje można znaleźć w warunkach przewozu pociągiem , które są dostępne w języku angielskim.

Uwaga: jeśli łączysz środki transportu i podróżujesz po części pociągiem i po części autobusem, obowiązują ogólne zasady i warunki przewozu FlixBus.

Rezerwacja miejsc

Do biletu na pociąg nie jest przypisane konkretne miejsce. Jesteśmy w trakcie testowania tej funkcjonalności i będziemy wprowadzać ją krok po kroku. O tym, czy na wybranej przez Ciebie trasie można już zarezerwować miejsce, dowiesz się podczas kupowania biletu.

Przedział dla dzieci

W pociągu znajduje się przedział dla dziecka tzw. przedział rodzinny. Tutaj nasi mali pasażerowie mogą pobawić się drewnianą kolejką lub po prostu korzystać z większej przestrzeni, aby podróż z rodzicami była odprężająca.

Rezerwacja miejsca na mój przejazd — gdzie mogę usiąść?

Na pokładzie naszych autobusów zawsze będziesz mieć miejsce siedzące.

W autobusach objętych rezerwacją numery miejsc znajdują się na wysokości oczu, na krawędzi półki na bagaż podręczny.
Miejsca siedzące podlegające rezerwacji oznaczone są pomarańczowym, zielonym lub ciemnoszarym numerem z gwiazdką. Jeśli zarezerwowano miejsce, jego numer podany jest na bilecie.

W fazie testowej nie ma jeszcze możliwości rezerwowania wszystkich miejsc. Miejsca niepodlegające rezerwacji oznaczone są jasnoszarym numerem bez gwiazdki. Możesz usiąść na dowolnym miejscu w tym obszarze.

Nawet jeśli miejsce podlegające rezerwacji nie jest zajęte w danym momencie, ktoś inny mógł je zarezerwować na dalszy odcinek podróży. Prosimy siadać wyłącznie na wolnych miejscach nieobjętych rezerwacją.

Po podróży:

Opóźnienia przyjazdów można sprawdzić w zakładce „Aktualne informacje drogowe” w sekcji „Usługi” na naszej stronie internetowej. Tam wystarczy po prostu wybrać odpowiedni przystanek autobusowy i sprawdzić czas przyjazdu.

Nie. Nasze bilety są ważne wyłącznie na zarezerwowane przejazdy w naszych autobusach/pociągach. Aby korzystać z transportu pasażerskiego oraz wszelkich innych środków transportu, należy kupić odpowiedni bilet. To samo dotyczy przyjazdu na przystanek początkowy/ miejsce odjazdu.

Po zakończeniu podróży otrzymasz od nas drogą mailową kwestionariusz. Twoja opinia jest dla nas ważna, dlatego bardzo prosimy o wypełnienie ankiety.

Nie otrzymałeś/-aś ankiety po zakończeniu ostatniej podróży? Może się tak zdarzyć, jeśli korzystasz z naszych usług w krótkich odstępach czasu. Aby nie wysyłać zbyt wielu wiadomości e-mail, nie wysyłamy ankiety naszym często podróżującym klientom po każdym przejeździe, ale maksymalnie co 14 dni.

Jeśli zapomnisz czegoś z autobusu lub coś zagubisz, wypełnij nasz formularz Biura Rzeczy Znalezionych lub w pilnych przypadkach zwróć się do naszego Biura Obsługi Klienta: +48 22 307 93 34*.

FlixBus FAQ

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Wypełnij nasz formularz kontaktowy i poinformuj nas o swojej sprawie. Chętnie udzielimy dalszych informacji osobiście.

*(Prosimy pamiętać, że opłaty za połączenia telefoniczne z linii stacjonarnych oraz komórkowych zależą od cen poszczególnych operatorów.)